Sosem szerettem az extrém sportokat. Hogy mi ennek az oka? Hát az, hogy nem értem, miért kell kockáztatnunk az életünket azért, hogy mozogjunk. Sportolni sokféleképpen lehet, és számtalan veszélytelen lehetőség is adódik erre. Az életünk a legértékesebb dolog, hiszen csak egyetlen egy van belőle. Miért tennénk ki magunkat csak egy sport kedvéért életveszélynek? Nemcsak csinálni, de nézni sem szeretem ezeket a tevékenységeket. Bizonyos emberek valami számomra érthetetlen oknál fogva örömüket lelik abban, ha nézhetik, ahogy mások veszélyes helyzetekbe, esetleg balesetekbe kerülnek. Még az autóversenyeket sem szívesen nézem meg. Nekem valahogy több idegességet okoz, mint izgalmat látni az ilyen versenyeket. Elég egyetlen kis hiba, vagy egyetlen rossz mozdulat, és a legrosszabb is megtörténhet. Az élet azonban nagyon különös: mert a számomra éppen egy olyan párt szánt, aki imádja az autóversenyt. Az ő kedvéért nekem is hozzá kellett szoknom, hogy gyakran megy ilyesmi a TV-ben, sőt, néha-néha még élőben is elmegyek vele megnézni a futamot.
Nemrég nekem is volt szerencsém kipróbálni magam egy autós ügyben, igaz, távolról sem autóversenyről, hanem cégautóról volt szó. Már régóta van egy vállalkozásom, és mostanra úgy éreztem ideje lenne, ha lenne céges autónk. Mivel egyszerre nem tudtam volna ekkora összeget kifizetni, olyan dolgokban kezdtem gondolkodni, mint az autó lízing, a bérlet, vagy a hitel. Ahogy a neten nézelődtem, rátaláltam egy flottakezelő honlapjára, a flottakezeles.hu-ra. Ugyan már eleve volt valamennyi fogalmam arról, hogy mit is jelent az autó lízing, vagy a hitel, itt részletesebben és pontosabban tájékozódhattam ezekről.
A magyarázatok szerencsére nagyon érthetőek és átláthatóak voltak. Megtudtam, hogy ha hitelre vásárolnék autót, akkor a jármű tulajdonjoga már a kezdetektől, a szerződéskötéstől az én nevemen lenne. Amennyiben az autó lízing mellett döntenék, a kocsi tulajdonjoga csak az utolsó pénzösszeg kifizetését követően kerülne a nevemre. Arról is olvastam, hogy az autó lízingnek több formája létezik. Amikor előre el van döntve, hogy a futamidő végeztével a lízingelő lesz a tulajdonos, akkor zárt végű lízingről beszélünk. Ha nincs eldöntve, hogy kié lesz a tulajdonjog, akkor pedig nyílt végű lízingről van szó.
Az autó lízing harmadik fajtája az operatív lízing. Ez tulajdonképpen bérlet, éppen ezért nevezik tartós bérletnek is. A tartós bérlet fizetése során a havonta fizetett részletek alacsonyabbak, mint a hitel vagy a lízing esetében. Ennek ellenére összességében az operatív lízing mégis költségesebb megoldás. A flottakezeles.hu weboldalán kitűnően ismertetik a hitel, a lízing, és a bérlet közötti különbségeket, valamint táblázattal is illusztrálták ezeket. A tartós bérletnél azzal az előnnyel lehet számolni, hogy ennek során maradványértéket állapítanak meg. Ennek jelentését el is magyarázzák a weboldalon: a maradványérték az az összeg, amelyért a tulajdonos értékesíti majd az autót a bérlet lejárata után. Ezt a pénzösszeget a bérlőnek nem kell kifizetnie.
A flottakezelőnél három csomag érhető el cégautókra vonatkozóan. Ezek a standard, a comfort, és a superior csomag. Mindháromnak megvannak az előnyei, és a honlapon azt is részletesen feltüntették, hogy pontosan melyik csomag milyen szolgáltatásokat tartalmaz. A kapcsolatfelvétel is rendkívül egyszerű és sok lehetőségünk van rá. Kereshetjük őket a központi elérhetőségeik egyikén, de ezeken kívül a munkatársaik email címét és telefonszámát is elhelyezték a felületen. Azt is odaírták, hogy melyik kolléga milyen ügyekkel foglalkozik.